Anul 2011, considerat cel mai bun an din ultimii zece pentru agricultură, aduce în conturile fermierilor români 12 miliarde de euro, însă producătorii autohtoni nu se înghesuie să semneze contracte pentru achiziţia de utilaje, seminţe sau fertilizatori.
La ediţia din acest an a Indagra, cel mai mare târg agricol de pe piaţa locală, şi-au amenajat standuri 385 de companii. Numărul expozanţilor este însă în scădere faţă de acum de şase ani, moment la care numărul firmelor participante se cifra la 515.
Organizatorii nu au făcut nicio estimare în legătură cu numărul vizitatorilor la târg în acest an însă expozanţii spun la unison că în primele două zile la Indagra au venit mai puţini fermieri ca în anii trecuţi, unul dintre motive fiind că în această perioadă o parte dintre recolte sunt încă pe câmp. Anul trecut târgul a fost vizitat de 34.800 de oameni, în creştere cu 50% faţă de 2007, potrivit datelor Centrex, organizaţie a industriei de târguri şi expoziţii din Europa Centrală şi de Est.
Joi, la ora 10, expozanţii aşteptau vizitatorii, producătorii de utilaje agricole lustruiau tractoarele iar firmele care vând echipamente de împachetat pentru industria alimentară îşi făceau de lucru testând braţele robotizate ale utilajelor. Singurele standuri aglomerate erau cele ale micilor producători de brânzeturi, îngheţată sau mezeluri.
"Venim de trei ani la acest târg. Se cunoaşte că am fost prezenţi, am semnat contracte mai mari după ce am avut stand la târguri. Aici ne vede lumea, luăm contact cu consumatorii, dar şi cu clienţii mari, cu reţelele de retail. Anii trecuţi după prezenţa la târg am semnat contracte cu două lanţuri de hipermarketuri", explică Sorin Suciu, reprezentant al producătorului de mezeluri Lorialba din judeţul Hunedoara, care a încheiat anul trecut cu afaceri de opt milioane de euro, în scădere cu 7% faţă de 2009.
@N_