La 10 ani după cele mai importante privatizări din industria vinului românesc, toamna lui 2011 aduce interesante mişcări pe piaţă.
Murfatlar România, liderul pieţei de profil - cunoscut prin mărci precum Zestrea, Babanu sau Sec, foarte populare, dar nu neapărat vârfuri calitative - face o mutare surpriză prin aducerea unui consultant din străinătate, celebru la nivel mondial: românul Răzvan Macici, vinificatorul şef al cramei Nederburg din Africa de Sud şi personajul principal al campaniei de comunicare a acestei crame la Campionatul Mondial de fotbal de anul trecut, unde a fost sponsor oficial.
Macici, plecat din ţară în urmă cu aproape 17 ani, provine dintr-o renumită familie de profesionişti ai vinului - tatăl său fiind un reputat profesor de enologie şi autor de cărţi de specialitate. Răzvan Macici se va ocupa personal de crearea unor vinuri de vârf din viile Murfatlarului, dar între obiectivele sale se numără şi impunerea unor proceduri tehnologice care să conducă la creşterea calităţii produselor din gamele ieftine.
Potrivit lui Cosmin Popescu, director general al Murfatlar, Macici vine în Dobrogea nu doar cu ştiinţa sa în producerea de vin, ci şi cu o viziune actualizată asupra tendinţelor de consum la nivel mondial: crama pe care o conduce în Africa de Sud exportă aproximativ 60% din producţie, pe toate continentele, iar expertiza şi recunoaşterea de care se bucură sunt de natură să contribuie la o viitoare creştere a exporturilor Murfatlar.
Micii producători: turismul şi ecologia
Nici podgorenii de mici dimensiuni nu lasă să treacă toamna lui 2011 fără să anunţe noutăţi. Cea mai recentă unitate viticolă dată în folosinţă în Prahova, crama LacertA, aparţinând unui grup de investitori austrieci, a inaugurat o impresionantă sală de degustări în mijlocul viilor - o veritabilă frumuseţe arhitecturală - şi mizează pe atragerea unui nu