Piaţa accesoriilor e atât de variată încât consumatorii ar putea bea fiecare cafea din viaţa lor într-un „decor“ nou mereu. 2,3 kilograme de cafea în fiecare an. Atât bea în medie un român, potrivit unor date statistice publicate recent, citate de agenţia de presă Mediafax.
Cifra plasează România pe locul pe locul 49 în clasamentul mondial al consumatorilor acestei băuturi. Spre comparaţie, bulgarii beau 2,9 kg pe cap de locuitor anual, iar în ţările nordice se consumă de câteva ori mai multă cafea: 9 kg în Islanda, 9,9 kg în Norvegia, 12 kg în Finlanda.
Unii nu au nicio problemă s-o bea din orice ceaşcă, alţii ţin morţiş să-şi înceapă dimineaţa bând mereu cafeaua din cana preferată. Savoarea cafelei nu stă nici pe departe în cifre. Ci în ritual. Că o preferi făcută la ibric, la filtru sau la vreun aparat inovator, băută de unul singur, pe balcon, sau în compania prietenilor, la un bistrou din oraş, cafeaua e menită să te trezească, dar şi să-ţi meargă la suflet.
Pe cât de vechi este ritualul cafelei, pe atât de mult au exploatat designerii de obiect ceaşca de cafea (în primul rând) şi restul accesoriilor din acest ritual. Indiferent de cum o preferi şi din ce categorie de consumatori faci parte, imposibil să nu găseşti pe piaţă - iar cea online e de la lună la lună mai ofertantă - ceva să-ţi placă. Preţurile variază şi ele după un singur principiu: cu cât e ideea mai nouă şi mai ieşită din tipare, cu atât e mai mare valoarea în lei a obiectului.