Atelierul desfăşurat vineri, în spaţiile RYMA, în cadrul proiectului “Împreună să dăm viaţă Cetăţii” este prima dintr-o serie de întâlniri pe această temă. Printre invitaţii prezenţi la eveniment s-au numărat peisagistul Nicolas Triboi, autorul studiului pilot de amenajare peisagistică, arheologul Constantin Inel, director al Muzeului Naţional al Unirii, Corina Bucea, managerul cultural “Fabrica de Pensule” Cluj, Tiberiu Anghel, director la publicaţia “Zile şi Nopţi”, Mihai Coşer, reprezentant al Primăriei, Florin Roman, vicepreşedintele PNL Alba, Lucian Marina, director Centrul de Cercetări Sociologice la Universitatea “1 Decembrie 1918″ si avocatul Radu Octavian.
Aceştia au venit cu propuneri de proiecte pentru promovarea Cetăţii, dar şi cu întrebări şi sugestii supuse dezbaterilor cu cei prezenţi.
Lucian Marina a prezentat planul de marketing pentru Cetate, realizat în anul 2008, prin care echipa de proiect a realizat, printre altele, o analiză a opţiunii locuitorilor privind gradul de interes şi de posibilă implicare, cât de informat este cetăţeanul, de unde obţine informaţii turstice, ce acţiuni majore ar trebui urmărite în promovarea Cetăţii şi opţiunile majore ale populaţiei privind direcţiile de dezvoltare, dar şi o analiză de diagnostic a pieţei turistice. Astfel, la momentul culegerii datelor, priorităţile de promovare evidenţiate de cetăţeni au fost destinate în procente de: 85,6% Cetăţii istorice, 61,7% manifestărilor din cadrul Zilei Naţionale, 46,3% manifestărilor de Zilele Municipiului şi 44,2% clădirilor şi spaţiilor moderne din oraş.
Lista obiectivelor turistice considerate cu prioritate în promovare, în cadrul Cetăţii istorice, au fost: Traseul celor Trei Fortificaţii, Muzeul Unirii, Cetatea Vauban, Catedrala Reîntregirii, Biblioteca „Batthyaneum”, Porţile Cetăţii, Obeliscul “Horea, Cloşca şi Crişan”, Fântâna arteziană şi Palatul