Lanțul de restaurante fast food, McDonald 's, a înregistrat o creștere cu 9% a profitului net în perioada iunie-august, până la 1,51 miliarde de dolari. Este cel de-al nouălea trimestru în care americanii care dețin restaurante în întreaga lume reușesc să obțină profit. Sursa: Reuters
Oficialii companiei au declarat că succesul stă în capacitatea de a se adapta gusturilor în schimbare ale consumatorilor. Dacă au observat că oamenii încep să devină tot mai preocupați în legătură cu alimentația lor, McDonald 's a introdus în ofertă tot mai multe salate și piureuri.
31% din veniturile McDonald 's sunt obținute în restaurantele din Statele Unite. Cea mai mare piață pentru lanțul de restaurante este, însă, Europa. Odată cu atingerea unui număr de 2.000 de locații în China, va crește și rolul jucat de Asia în câștigurile obținute de companie.
Pe bătrânul continent în perioada iunie-august, McDonald 's a obținut venituri mai mari cu 16%, în timp ce în Orientul Mijlociu și Africa clienții au lăsat cu circa 20% mai mulți bani în restaurantele de fast food decât în trimestrul anterior.
Potrivit directorului general al McDonald's România, Daniel Boaje, circa 40% din furnizorii McDonald's România sunt companii românești, însă doar un sfert din produsele alimentare vândute pe piaţa locală provind din România.
Acesta a ținut să precizeze că niciun produs din carne nu este furnizat de companii locale. "Pe creşterea animalelor ne uităm fie la producţie, fie la procesare. Este oportunitate, nu suntem acolo. Dacă creşterea puilor a făcut progrese remarcabile, mai avem încă multe de făcut pe partea creşterii şi procesării la vită", a continuat Boaje.
Potrivit acestuia, McDonald's va continua politica de expansiune pe piaţa locală."Continuăm să investim în varietatea produselor, în promovarea unui mod de viaţă echilibrat