Povestea celei mai mari companii de cosmetice este plină de acuzaţii de antisemitism, iar certurile dintre moştenitorii imperiului de zeci de miliarde de dolari au ţinut primele pagini ale ziarelor.
Istoria celei mai mari companii de cosmetice din lume începe într-una dintre cele mai interesante perioade, într-un decor special: Paris, adevăratul sfârşit al „belle epoque", cu doar câţiva ani înainte de izbucnirea Primului Război Mondial. Atunci, femeile care îşi colorau părul aveau două opţiuni: roşu aprins sau negru-cărbune. Potenţialul era enorm.
Eugène Schueller, fiul unui brutar, era un elev genial la Ştiinţe şi se îndrepta către o facultate de prestigiu atunci când situaţia financiară a familiei sale a degenerat rapid, ceea ce l-a forţat să muncească. A reuşit să se întreţină prin bişniţă şi şi-a terminat până la urmă studiile.
De la frizer la chimist celebru
După ce a absolvit facultatea, Eugène a început să lucreze la un frizer, care l-a angajat pentru că avea nevoie de produse chimice pentru clienţii săi.
La puţin timp după aceasta, în 1909, Eugène a creat, în bucătăria familiei sale, deja faimoasa vopsea de păr Auréole, pe baza căreia a luat naştere cea mai mare companie de cosmetice din lume. Chimistul vindea vopseaua tuturor saloanelor de coafură din Paris şi împrejurimi. Eugène Schueller a înfiinţat Société Francaise des Teintures Inoffensives pour Cheveux (Societatea Franceză pentru Colorarea Inofensivă a Părului), care a devenit, la scurt timp după aceea, L'Oréal.
Până în 1912, produsele sale se vindeau deja şi peste hotare - mai întâi în Austria, apoi în Olanda şi Italia. Izbucnirea Primului Război Mondial l-a scos pe Schueller din laboratorul său şi l-a trimis pe câmpul de luptă, unde a câştigat cinci distincţii pentru curaj în timpul bătăliei de zece luni de la Verdun din 1916.
După război, Eugène a început tr