O echipă de la „Adevărul" a testat, duminică, centura Vâlcele-Apahida, Cluj Est. Singura porţiune care le dă bătăi de cap şoferilor este breteaua la centură, adică cei doi kilometri din zona viaductului.
Centura Cluj Est are 24 de kilometri şi de la sensul giratoriu din Apahida, până la intersecţia cu drumul E60, în dreptul localităţii Vâlcele, sunt necesare 16 minute. Reporterii „Adevărul" au parcurs, ieri, la două zile de la inaugurarea oficială a Centurii Cluj Est, distanţa dintre cele două localităţi respectând viteza legală. În afara sensului giratoriu din zona Dezmir, singura porţiune cu limită de viteză este în dreptul viaductului, adică cei doi kilometri de bretea. „Vom lucra şi în această iarnă la consolidări. Deja a sosit un utilaj pentru foraje, iar săptămâna următoare va mai veni unul. Nu cred că vor fi probleme, va rezista traficului. Pe aici au circulat în permanenţă maşini grele, care au alimentat până acum şantierul", a spus Ioan Pantelimon, şeful Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Cluj. Totuşi, până la consolidarea versanţilor de către constructori, viteza legală în această zonă este de 30 de kilometri la oră.
Traficul greu se lasă aşteptat
Atât intrările pe şosea din direcţia Vâlcele, cât şi cele din direcţia Apahida, sunt semnalizate. Cu toate că indicatoarele rutiere încearcă să redirecţioneze traficul greu, pe un drum dus-întors au fost întâlnite trei TIR-uri şi un autocar. În schimb, pe sensul de mers Vâlcele-Apahida nu a lipsit o căruţă. Aceasta circula fără probleme, deşi în zonă exista şi un echipaj al Poliţiei Rutiere Cluj. În ceea ce priveşte refugiile, există o singură zonă destinată staţionării, pe direcţia Apahida-Vâlcele.
Patru kilometri pe an
Lucrările la centura de ocolire Vâlcele-Apahida au fost începute în 2006. Cum lungimea totală este de 24 de kilometri şi termenul de final