Reporter: Când aţi înfiinţat clubul şi de ce aţi considerat că este necesar un astfel de club?
Alin Pintilie: Clubul l-am infiinţat oficial în 2011, insă pasiunea noastră este mult mai veche. Sub deviza „strada nu e pentru curse" încercăm să atragem toţi posesorii sau chiar doar iubitorii de motociclete viteză, fără a aibă, neapărat, o motocicletă. Încercăm să explicăm ce înseamnă să conduci o motocicletă de acest tip, cum să o pilotezi în aşa fel încât să obţii performanţă pe un circuit şi riscurile la care se supun atunci când o motocicletă de viteză este condusă pe drumurile publice. Deocamdată avem 15 membri în club, iar unul dintre ei este tocmai din Bucureşti. Dintre aceştia , doar 5 suntem cei care am reuşit să participăm la curse oficiale.
Rep: La ce curse participaţi şi de ce nu se pot desfăşura în Romania?
A.P.: Noi mergem la Campionatul Romanian Superbike care se desfăşoară exclusiv pe circuitele din străinătate pentru că în ţară nu există circuite omologate.Există un campionat şi în România, organizat de Federaţia Română de Motociclism şi se desfăşoară pe pistele aeroportului din Caransebeş, care nu sunt dintre cele mai sigure pentru o motocicletă. Acesta este şi motivul pentru care acolo se prezintă , în medie, 10 piloţi pe o grilă de start.
Rep: Ce presupune participarea la o cursă, din punct de vedere financiar?
A.P.: Presupunând că pilotul are motocicletă proprie, costurile unei etape se ridică la cîteva mii de Euro. Numai taxa de înscriere la o etapa oficială este între 300 şi 600 de Euro. La aceasta se mai adaugă costurile consumabilelor la motocicletă, la fiecare cursă, de aproximativ 500 de Euro. Ca să nu mai spun de transport până la circuit şi cazare, pentru că toate etapele se desfăşoară în străinătate. Aici noi facem economie pentru că dormim în dubă sau la cort.
@N_