Pentru unii, tabletele înseamnă doar Apple. Cele mai recente cifre arată însă că dispozitivele concurenţei deţin mai mult de un sfert din piaţă.
Piaţa tabletelor este dominată în continuare de către iPad, dar avansul gadgetului produs de Apple scade în faţa concurenţei dotată cu sistemele de operare Google Android. Dacă după lansarea iPad din aprilie 2010, tabletele Apple erau practic singure pe o piaţă necunoscută încă, în trimestrul al treilea al anului trecut raportând o cotă de piaţă de 96%, anul acesta iPad-ul deţine doar 67% din vânzările totale de tablete.
O analiză a firmei de consultanţă de marketing Strategy Analytics arată că dispozitivele cu sistem de operare Android au ajuns în al treilea trimestru al acestui an la o cotă de piaţă de 27%. Evident, spre deosebire de Apple, care are un singur produs, sistemul de operare al Google se regăseşte pe o multitudine de modele. Motorola, Samsung şi Acer sunt principalii competitori, scrie cotidianul „The Daily Telegraph".
Milioane de gadgeturi vândute
Astfel, datele analizei arată că, deşi cota de piaţă s-a diminuat, Apple a livrat 11,1 milioane de tablete în intervalul iunie-septembrie 2011, spre deosebire de 4,2 milioane în perioada similară din 2010. Deşi creşterea iPad de peste 100% poate părea mare, tabletele Android au plecat de la zero şi au ajuns la 4,5 milioane de dispozitive vândute în trimestrul trei al acestui an.
Clasamentul tabletelor este completat, fără să reprezinte o ameninţare, de gadgeturile cu sistem de operare oferit de Microsoft şi cele cu „motor" QNX (folosit pe tabletele BlackBerry, dar care au fost un eşec total). Acestea din urmă nu cumulează însă mai mult de 0,6% din vânzări. La nivel global, în perioada analizată, s-au vândut aproape 16,7 milioane de tablete, spre deosebire de doar 4,4 milioane de dispozitive anul trecut. Astfel, creşter