Bud Haney, invitat la conferinţa internaţională „Great People Choose Best Practices", susţine că doar liderii vizionari au ştiut cum să reacţioneze în faţa recesiunii economice astfel încât să nu apeleze din prima la concedieri. Astfel, Haney spune că numai managerii cu o perspectivă clară şi care şi-au adaptat producţia sau serviciile la satisfacerea nevoilor specifice pieţei au avut succes în perioada aceasta.
Mai mult, cofondatorul companiei Profiles International, specializată în evaluări online în domeniul resur-selor umane, precizează că cei care consideră că într-o economie emergentă nu este posibil să gândeşti planuri pe termen de 5-10 ani se înşală. Cu alte cuvinte, un lider adevărat este acea persoană care ştie cum să acţioneze şi azi, dar şi pe termen lung.
Ce părere aveţi despre deciziile de concediere a angajaţilor în perioadă de criză?
Aici vorbim despre două aspecte. Unele companii aveau un număr mult prea mare de angajaţi pentru a fi eficiente din punct de vedere al rentabilităţii, iar altele nu aveau lideri vizionari. Dacă pentru prima categorie de companii criza mondială s-a dovedit benefică din toate punctele de vedere, pentru cea de-a doua categorie lipsa unui lider vizionar a făcut ca aceste companii să se închidă. Haideţi să ne uităm puţin şi să vedem un studiu al Profiles Research Institute, prin care am identificat ce anume face o companie să vândă.
Ni s-a confirmat un lucru cunoscut deja, şi anume că oamenii cumpără ceea ce îşi doresc ei să cumpere, nu ceea ce vrem noi să le vindem. Cu alte cuvinte, firmele care şi-au adaptat producţia la satisfacerea nevoilor specifice pieţei au rămas în picioare sau chiar au crescut, iar ceilalţi care au continuat fără o viziune clară şi strategică, adică să vândă ce produceau fără să se adapteze rapid la piaţă, au închis sau şi-au scăzut afacerile dramatic. Un lider vizionar ştie c