Cererea mare de autoturisme de pe piaţa neagră a fost „boom-ul” pentru traficanţi
Odată cu deschiderea frontierelor au crescut şi s-au diversificat şi infracţiunile săvârşite de români. Drobeta Turnu Severin a devenit destinaţia finală pentru multe autoturismele furate din străinătate.
Cererea mare de autoturisme, de pe piaţa neagră, a dezvoltat adevărate filiere care trăiesc din furtul maşinilor.
Din analiza efectuată de poliţiştii de frontieră s-a stabilit că, în general, reţelele de traficanţi sunt organizate pe trei tipuri mari, respectiv cele specializate în furtul autoturismelor de lux, cele specializate în furtul autoturismelor de categorie mijlocie şi cele specializate în furtul autovehiculelor utilitare.
Reţele bine structurate
Fiecare reţea de traficanţi de maşini are cinci grupe cu roluri bine definite.
Grupa de recunoaştere este baza piramidei infracţionale, persoanele din această treaptă identifică autovehiculele corespunzătoare “cererii”.
Grupa tehnicăse ocupă de confecţionarea documentelor false. Un rol decisiv îl are grupa de transport care trece autovehiculul peste graniţe,
iar grupa de valorificare vinde maşinile.
Vârful piramidei îl reprezintă grupa de supraveghere care are ca sarcină supravegherea şi derularea tuturor fazelor incluse în actul ilegal. Poliţiştii de frontieră mehedinţeni au descoperit mai multe moduri în care traficanţii fac maşinile să dispară.
„Frauda la asigurări se face cu acordul proprietarului, maşina este transportată în altă ţară, “spălată” prin vânzări succesive şi apoi declarată furată chiar de către proprietar”, a declarat Valeriu Pera, purtător de cuvânt la Inspectoratul Poliţiei de Frontieră Mehedinţi.
Mai este şi furtul de la firmele de leasing auto, când traficanţi abuzează de încrederea proprietarilor, neplătind ratele şi vânzând au