Un manager trebuie să pună accent pe dezvoltarea oamenilor şi pe motivarea acestora şi să aibă curajul de a-şi inspira echipa să inoveze. De asemenea, un manager are nevoie de viziune, gândire strategică, abilităţi analitice şi putere de a-şi asuma riscuri. Şi, în special în această perioadă, „asul din mânecă" al unui manager este adaptabilitatea rapidă la schimbările din piaţă. Am fost student al Academiei de Studii Economice din Bucureşti, Facultatea Marketing, pe care am absolvit-o în 1998. Consider că funcţia principală a unei organizaţii şi cea mai simplă definiţie a marketingului este arta de a convinge clienţii să cumpere, ceea ce, în prezent, Avon pune în mişcare prin intermediul a peste 120.000 de reprezentanţi. Cei patru ani de studiu în marketing mi-au format o gândire analitică şi strategică, elemente necesare pentru schiţarea oricărei analize de piaţă şi a oricărui plan de afaceri.
Analist vânzări, primul job
Trecerea de la o poziţie de exe-cu-ţie la una de conducere a fost una trep-tată, pornind de la funcţia de sales analist şi continuând cu cea de sales support manager şi cea de business development manager. Astfel, faptul că am fost în fruntea departamentului de business development, departament cu deschidere atât către aria operaţională, cât şi către cea financiară, a constituit un argument important pentru obţinerea poziţiei de general manager. Am fost identificat ca potenţial succesor pentru această poziţie şi, prin acţiuni de mentoring şi întâlniri de lucru cu Angela Creţu, fost general manager Avon România &Moldova, am pregătit această tranziţie.
Cea mai mare provocare a reprezentat-o preluarea conducerii companiei într-o perioadă de zbu-cium financiar şi schimbări la nivel de management regional. A fost o schimbare radicală din punct de vedere al priorităţilor: de la iniţiative concrete şi energie canalizată la nivel