CFR a primit 11 oferte pentru modernizarea infrastructurii feroviare pe o porţiune de 66,2 km a liniei de cale ferată Braşov - Simeria, între localităţile Aţel, din judeţul Sibiu, şi Coşlariu (Alba), proiect estimat la 2,26 miliarde lei (532,3 milioane euro), fără TVA, scrie Mediafax.
Lucrările de construcţii şi instalaţii vizează tronsoanele Aţel - Micăsasa (lotul I) şi Micăsasa - Coşlariu (lotul II).
Pentru primul lot, de 29,6 kilometri, au depus oferte asocierile Astaldi (Italia) - Dafora (România), FCC Construccion (Spania) - Alpine Bau (Austria) - Azvi (Spania) - Straco (România), J&P - Avax (Grecia) - Eteth (Grecia) - Gemmo SpA (Italia), Doprastav (Slovacia) - Concefa (România) şi Porr Bau (Austria) - Wiebe (Germania) - Hochtief Solutions (Germania), precum şi companiile Impregilo (Italia), Terna (Grecia) şi Impresa Pizzarotti & C. (Italia).
Oferte pentru lotul II, de 36,6 kilometri, au fost depuse de asocierile Sociedad Anonima De Obras Y Servicios, Copasa - Ortiz Construcctiones Y Proyectos - Contratas Y Servicios Ferroviarios (Spania), OHL - OHL ZS (Cehia) - Confort (România) - Puentes (Spania) şi Aktor (Grecia) - Arcada (România).
Lucrările vor asigura viteze maxime de 160 km/h pentru trenurile de călători şi de 120 km/h pentru cele de marfă.
Valoarea totală estimată a lucrărilor este de 1,21 miliarde lei (285 milioane euro) fără TVA pentru lotul I Aţel - Micăsasa şi de 1,05 miliarde lei (247,2 milioane euro) fără TVA pentru lotul II Micăsasa - Coşlariu.
Perioada de execuţie pentru fiecare lot în parte va fi de minimum 36 de luni şi maximum 42 luni de la data atribuirii contractului, la care se adaugă perioada de garanţie de 24 de luni, de la terminarea lucrărilor.
Sursa de finanţare este asigurată din fonduri de coeziune nerambursabile de la Comisia Europeană în proporţie de 85% şi contribuţia de la bugetul de stat î