IBM: Majoritatea directorilor de marketing admit că nu sunt implicaţi suficient în discuţiile în timp real asupra brandurilor
Peste 50% dintre ei consideră că nu sunt suficient de pregătiţi să administreze segmente importante ale pieţei
În prezent, directorii de marketing trebuie să gestioneze mai multe sarcini decât în trecut
Majoritatea directorilor de marketing consideră că modul de interacţiune cu clienţii se schimbă permanent, dar nu sunt siguri dacă departamentele de marketing sunt pregătite să facă faţă schimbării, potrivit unui studiu realizat de IBM, la care au participat peste 1.700 de directori ai departamentelor de marketing din 64 de ţări şi 19 sectoare industriale.
În acelaşi timp, studiul arată că măsurile folosite pentru a evalua procesul de marketing sunt în continuă schimbare. Aproximativ două treimi din directorii de marketing consideră că randamentul investiţiilor în marketing va fi principala măsură a eficacităţii strategiilor de marketing până în 2015. În rândul companiilor de succes, jumătate dintre directorii participanţi nu se simt suficient de pregătiţi pentru a oferi date exacte.
Majoritatea acestor directori - responsabili pentru procesul de marketing integrat al produselor, serviciilor şi reputaţiei brandurilor - spun că nu au suficientă influenţă în sectoarele importante precum dezvoltarea produselor, stabilirea preţurilor şi selecţia canalelor de vânzare.
82% vor să crească procentul de folosire a instrumentelor de social
Studiul IBM a relevat că în timp ce 82% dintre directorii de marketing spun că doresc să crească procentul de folosire a instrumentelor de social media în următorii trei până la cinci ani, doar 26% urmăresc în mod constant bloguri, 42% urmăresc analizele independente şi 48% urmăresc analizele consumatorilor pentru a modifica strategiile de marketin