Pentru prima dată în ultimii 20 de ani, noul Mers al Trenurilor va aduce o reducere a timpului de călătorie pe calea ferată, care nu se datorează, însă, investiţiilor în infrastructură. Sursa: CODRIN PRISECARU
Din cauza fondurilor insuficiente, care au dus la degradarea accentuată a stării infrastructurii feroviare, an de an, în ultimele două decenii, schimbarea Mersului Trenurilor a însemnat o lungire a duratei oficiale a călătoriei. Practic, întârzierile erau incluse în Mersul Trenurilor. Anul acesta, vom avea însă de-a face cu o premieră. Nu numai că durata călătoriei nu va mai creşte, ci, dimpotrivă, va scădea pe toate magistralele, promit oficialii CFR Călători.
Nu, nu este vorba de investiţii masive în infrastructură care s-ar fi finalizat de curând şi, deci, să putem "zbura" pe şine ca TGV-ul. Într-adevăr, s-au încheiat în mare parte lucrările de modernizare pe Bucureşti – Constanţa şi Câmpina – Predeal, însă nu de aici rezultă economiile de timp.
Artificii pentru scurtarea călătoriei
Practic, societatea feroviară de stat a făcut câteva artificii. "S-au ridicat anumite restricţii de viteză pe unele magistrale. În plus, am redus la minimum posibil timpii tehnologici (staţionări pentru decuplări de vagoane etc. – n.r.) şi am anulat anumite opriri pentru care nu exista cerere. Nu în ultimul rând, am recalculat timpii de parcurs, prin reducerea tonajului trenurilor de la 800 la 500 de tone", a declarat, pentru Capital, directorul de exploatare al CFR Călători, Valentin Dorobanţu. Adică, va scădea numărul de vagoane din care este formată o garnitură.
Ce economii de timp se realizează din decembrie? De la Bucureşti la Galaţi, durata călătoriei va scădea de la patru ore la trei ore şi 35 minute. Drumul cu Intercity de la Bucureşti la Arad va fi mai scurt cu 45 de minute (11 ore în loc de 11 ore şi 45 de minute