Este concluzia primelor analize făcute pe testele iniţiale de la limba română. Tinerii au informaţii, le aplică, dar nu ştiu să le interpreteze! Corecţiile se pot face numai prin schimbarea modului de a preda, probabil încă de la ciclul primar.
Reprezentanţii Inspectoratului Şcolar Galaţi au anunţat că sunt pe ultima sută de metri în culegerea concluziilor legate de rezultatele de la testele iniţiale la limba română. După centralizarea a mai bine de 90% dintre note, cea mai mare problemă pare să fie cea legată de faptul că elevii nu sunt în stare să analizeze situaţiile expuse.
Altfel spus, elevii nu reuşesc să descompună elementele unei figuri de stil, spre exemplu, pentru a o putea interpreta. Eevident că, în această situaţie, nici itemii de sinteză şi evaluare nu pot fi făcuţi foarte bine sau se fac, dar se cam falsifica interpretarea.
Aşa se face că mulţi copii nu pot să descompună poveştile în bucăţele mici, în argumentele fiecăruia, să refacă sinteza (conform gândirii fiecăruia) şi să facă o evaluare şi înghite pe nemestecate orice poveste. Pe scurt, un individ care nu poate analiza toate elementele unei poveşti va lua mură-n gură totul.
Asta înseamnă că în viitor tinerii vor avea probleme cu interpretarea unei realităţi, fiindcă, dacă nu îi vezi părţile componente, nu poţi să înţelegi ce se întâmplă cu adevărat.
"Orice individ care nu poate analiza o situaţie în detaliu, descompunând-o în părţile componente ajunge la a fi manipulabil. Spre exemplu, nu poate recunoaşte un argument fals", spune Nicoleta Crânganu, inspector de limba română.
Acest lucru se întâmplă la toate clasele, fiindcă, fiind o operaţie a gândirii (una superioară chiar!),
Ce-i de făcut?
Corecţiile se pot face numai prin schimbarea modului de a preda, probabil încă de la ciclul primar.
"Numai prin