Majoritatea celor care apelează linia de consilere adresată victimelor abuzurilor pe internet sunt persoane de sex feminin, cu vârsta medie de 17 ani, arată raportul de activitate al Helpline emis astăzi. Sursa: SHUTTERSTOCK
Pe parcursul a doi ani, la Helpline s-au primit 650 de apeluri şi sesizări atât din partea copiilor, cât şi a adulţilor. Cele mai semnalate probleme au fost cyber-bullying (hărţuirea cibernetică) – 218 cazuri, înstrăinarea datelor personale – 149, fraudă şi/sau spam – 35, pornografie/coţinut ilegal – 24 şi şantaj – 20. Cei mai mulţi au contactat linia de consiliere prin intermediul e-mailului şi chatului şi şi-au manifestat dorinţa de a-şi păstra anonimatul.
Ce s-a făcut
Măsurile luate de cei care au răspuns apelurilor au fost diferite în funcţie de situaţie. În cazuri de cyberbullying şi şantaj, reclamanţii au fost redirecţionaţi către cea mai apropiată secţie de poliţie. După semnalarea de tentative de fraudă şi spam, Helpline a informat departamentul Cybercrime din cadrul IGPR. În cazuri de conţinut pornografic şi ilegal, a fost solicitată intervenţia Hotline şi a departamentului Cybercrime, iar în cazuri care priveau siguranţa fizică şi psihică a minorilor a fost solicitată Direcţia Generală Protecţia Copilului.
Lina Helpline face parte din programul de promovare a siguranţei copiilor pe internet, Sigur.info, coordonat de Salvaţi Copiii România şi sprijint de FOCUS – Centrul Român pentru Copii Dispăruţi şi Exploataţi Sexual şi de Positive Media, demarat în septembrie 2008.