227 de milioane de euro este suma care va fi investită în modernizarea a 21 de gări CFR. Lucrările vor fi finanţate din fonduri nerambursabile de la Comisia Europeană prin Fondul European de Dezvoltare Regională (FEDR) – 69,25% şi de la bugetul de stat – 30,75%. Potrivit datelor transmise de CFR, 16 gări ar trebui să fie gata în următorii doi ani. Bani pentru asistenţă tehnică avem încă din 2007, prin programul Phare. Pe atunci, alocările estimative se ridicau la suma de 90 de milioane de euro, pentru 21 de gări. Cel târziu în 2009, contractele de lucrări ar fi trebuit să fie atribuite.
Între timp, în România abia acum se organizează licitaţiile. Potrivit unor documente aflate în posesia Jurnalului Naţional, încă din 2007, CFR avea suportul financiar pentru asistenţa tehnică în privinţa proiectelor de modernizare a gărilor. Prin programul Phare, CFR ar fi trebuit să primească asistenţă pentru un lot de cinci gări şi pentru alt lot de 16 gări. Pentru lotul de cinci gări, unde intrau staţiile CF din Târgu-Jiu, Târgovişte, Miercurea Ciuc, Baia Mare şi Satu-Mare, valoarea totală a contractului de asistenţă tehnică a fost de 894.000 de euro, din care 638.000 de euro au fost banii UE prin programul Phare.
Data prevăzută pentru finalizarea contractului a fost noiembrie 2007. Cele cinci gări ar fi trebuit să aibă contractele de lucrări finalizate în primăvara anului 2008. În acest moment ar fi trebuit să vorbim de cel puţin cinci staţii de cale ferată care să aibă condiţii europene. Acestea înseamnă: servicii de calitate pentru călători, căi de acces la tren reorganizate – pasaje subterane cu ieşiri la peroane, peroane noi, spaţii noi de aşteptare; spaţii noi comerciale în staţii; facilităţi moderne pentru angajaţii Companiei de Cale Ferată; dar şi un plan de acţiune pentru îmbunătăţirea calităţii serviciilor CFR destinate publicului şi realizarea unui m