În fotografii, frumuseţea lor tinde spre perfecţiune. În realitate, vedete ca Madonna, Cher sau Julia Roberts arată ca nişte femei obişnuite.
Întreaga industrie a revistelor glossy, şi showbizzul în general, se sprijină pe o „frumoasă minciună": „Noi vrem să arătăm acea frumuseţe interioară, sensibilitatea şi frumuseţea sufletului", zic adesea editorii. Dar, pe copertă apare întotdeauna o femeie care arată trăsnet, ale cărei riduri sunt şterse pe computer cu ajutorul programului Photoshop, şi nu una care s-a remarcat prin inteligenţă, însă mediocră din punct de vedere fizic. Din cauza acestei „păcăleli" care serveşte interesului comercial, Seth şi Eva Matlins, fondatori ai revistei „Off Our Chests", au demarat o campanie privind interzicerea imaginilor „photoshopate".
Demersul lor pleacă de la rezultatele unor studii care susţin că adolescenţii şi copiii sunt afectaţi de aceste imagini, prin scăderea stimei de sine, având aşteptări nerealiste privind aspectul lor fizic. „Coperta are rol de marketing, e ambalajul care face produsul pe care îl vinzi cât mai ispititor. De aceea coperta trebuie să fie foarte frumoasă. Frumuseţea vinde!", susţine Alice Năstase Buciuta, redactor-şef al revistei „Tango". La obiceiul „înfrumuseţării cu Photoshopul" concură atât editorii cât şi protagoniştii pictorialelor sau advertorialelor.
Imagini prelucrate în Photoshop (stânga) şi Imagini reale, neprelucrate (dreapta)
Cher
Unele vor să fie „photoshopate"
„Tot mai multe vedete ne cer să le retuşăm fotografiile, dar nu vă pot da numele lor. În schimb, pot să vă spun că Andreea Marin Bănică, Daniela Nane sau Mihaela Rădulescu nu ne-au cerut niciodată să le retuşăm fotografiile. Iar Principesa Margareta, speriată de nişte poze prost retuşate pe care le văzuse într-o revistă concurentă ne-a rugat clar să nu-i facem aşa ceva. «Ta