La mall tinerii mănâncă, învață, socializează, iubesc și se distrează.Îi vezi aici toată ziua: plimbându-se pe scările rulante, discutând pe holuri, probând haine la nesfârşit sau stând ore în şir cu o cafea în faţă. E la modă să mergi „la mall".
„Haina îl face pe om" este cea mai importantă lege a „generaţiei mall". Aşa că, înainte de a ieşi din casă, e musai să stai câteva ore în faţa oglinzii. Există chiar şi ţinute cumpărate special pentru şuetele la mall, ne-au mărturisit câteva adolescente.
„Venim aproape zilnic, după ore, să stăm la o îngheţată sau să vedem ce mai este nou. În weekenduri ne facem frumoase, ne dăm întâlnire cu gaşca şi stăm câte jumătate de zi pe-aici", ne povesteşte Lilia Mardari, o tânără de 16 ani din Capitală. Fata este însoţită la cumpărături de prietenele ei, toate îmbrăcate şi accesorizate după ultimul răcnet. Pentru ele, mallul joacă rol de revistă de modă, ideal de frumuseţe şi sursă de inspiraţie.
Majoritatea tinerelor pe care le-am întâlnit spun totuşi că vin strict pentru cumpărături. E comod, e cald întotdeauna, varietatea de articole e mare, iar dacă oboseşti, ai unde să-ţi tragi sufletul. „Cred că sunt dependentă de shopping, ştiu pe de rost toate colecţiile de aici şi aştept cu nerăbdare câte o piesă nouă", recunoaşte Veronica Roşca (24 de ani), masterandă la USM. Eticheta de „shopaholic" i se potriveşte perfect, ne spune ea, pentru că nu merge niciodată acasă cu mâinile goale. Cumpără orice, nu contează dacă va folosi la ceva acest lucru sau dacă mai are acasă astfel de brizbrizuri.
La ultimul etaj, „concentraţia" de tineri este cea mai mare. Aici, până şi cafenelele sunt împărţite pe clase: pe de o parte se înşiră localuri destinate celor cu buzunarele mai pline, iar de alta, restaurante fast-food populate de „generaţia mcdonald's". Tot aici, băieţii sunt publicul ţintă. Ei recunosc că vin l