Exporturile reprezintă o tradiţie pentru compania ieşeană, însă reglementările autorităţilor fac compania să se îndrepte şi mai mult către pieţele externe
În 2011, exporturile producătorului de medicamente vor ajunge la 20 milioane dolari, adică 35% din cifra de afaceri
La începutul acestei luni, Antibiotice a primit avizul pentru a comercializa al doilea medicament pe piaţa din Statele Unite
Suprataxarea producătorilor de medicamente, prin aşa-numita taxă clawback, impusă de autorităţi la 1 octombrie, determină Antibiotice Iaşi să îşi regândească strategia pe piaţa locală, pentru a minimiza efectele acestei măsuri. În acelaşi timp, compania se axează din ce în ce mai mult pe exporturi, care vor ajunge în acest an la 20 milioane de dolari.
"Taxa clawback ne face să ne regândim strategia pe piaţa locală, să reanalizăm oferta şi să regândim creşterea, pentru a putea minimiza efectele acestei măsuri", a declarat, ieri, Ioan Nani, directorul general al Antibiotice Iaşi, pentru Curierul Naţional.
El ne-a mai explicat că pentru producătorul ieşean de medicamente exporturile reprezintă o tradiţie şi că, chiar dacă nu ar exista taxa clawback, tot ar pune accent pe exporturi.
"În acest an exporturile vor ajunge la 20 milioane de euro, adică 35% din cifra noastră de afaceri. Pentru anul viitor încă se fac calcule, însă exporturile nu vor fi mai mici de 20 milioane de euro", ne-a mai spus directorul general al Antibiotice Iaşi.
În prezent, compania dezvoltă relaţii de afaceri în 55 de state ale lumii, fiind preocupată de creşterea prezenţei cu produse farmaceutice pe piaţa Statelor Unite ale Americii, Comunităţii Europene, Rusiei şi statelor CSI.
"Exportăm în toată lumea, în 55 de ţări. Cele mai mari exporturi sunt în statele din Europa, pe substanţe active şi produse finite, urmate de statele din Asia şi ţările CSI, pe produse f