„Ziua Regelui“ s-a bucurat de un interes deosebit din partea publicului. Prezenţa unui mare număr de ambasadori precum şi implicarea unor instituţii ale statului au conferit evenimentului semnificaţii politice.
Potrivit datelor de audienţă, cel puţin 600.000 de oameni au urmărit discursul din Parlament al Regelui Mihai, iar audienţa în momentul începerii spectacolului de la Opera Română a fost chiar şi mai mare, având în vedere ora de „prime time". Spre comparaţie, un interviu de o oră al preşedintelui Băsescu, la B1TV, pe 2 august, la oră de „prime time", de-abia dacă depăşea 65.000 de spectatori.
Semnificaţiile prezenţei ambasadorilor
Evenimentul a generat, de asemenea, interes major şi printre reprezentanţii presei străine. Un interes peste cel din jurul sesiunii Adunării Parlamentare a NATO, eveniment desfăşurat între 7 şi 10 octombrie, tot la Palatul Parlamentului din Bucureşti, afirmă aceleaşi surse.
Urmarea: România nu a mai avut parte de atâtea articole în presa internaţională, într-o singură zi, de la alegerile prezidenţiale din noiembrie 2009. Time, BBC, The Economist, Izvestia, Agenţiile France Presse şi Reuters, Le Monde sunt doar câteva dintre mediile cu numele cele mai sonore care au furnizat relatări şi comentarii legate de eveniment.
Pentru cel puţin o zi, s-au aflat împreună la Bucureşti reprezentanţi ai caselor regale din Austria, Belgia, Bulgaria, Franţa, Germania, Grecia, Italia, Iordania, Liechtenstein, Luxemburg, Muntenegru, Portugalia, Rusia, Serbia, Spania, Suedia. Oficial, la discursul de la Palatul Parlamentului îşi confirmaseră participarea un număr de 36 de ambasadori şi 7 însărcinaţi cu afaceri ad interim, acreditaţi la Bucureşti. În realitate însă, numărul şefilor de misiuni diplomatice prezenţi în sala Parlamentului a fost cu mult mai mare, spun surse parlamentare.
De asemenea, mulţi ambasadori au fos