Sectoare precum marketing, vânzări sau financiar au avut mai mult de suferit
Odată cu venirea recesiunii, companiile s-au văzut nevoite să facă disponibilizări, dar cel mai puţin a avut de suferit departamentul de resurse umane. "Toţi şi-au tăiat din costuri. Departamentul de HR s-a eficientizat, dar mai există loc pentru acest sector pentru ajustări. Cifrele nu ne avantajează. Scăderea de 12% a acestui departament este cea mai mică din companii. Alte structuri din companii s-au eficientizat şi 50%", a declarat, în cadrul conferinţei de presă de ieri, Horaţiu Cocheci, manager senior servicii de consultanţă în Resurse Umane.
Segmentul de HR, în aceiaşi parametri ca în anii trecuţi, dar nu şi alte sectoare
În 2007, 80 de angajaţi dintr-o companie erau alocaţi unui om de la HR, iar în 2010 acest raport a ajuns de 84 la 1, potrivit studiului PwC Saratoga 2011. Legat de costul departamentului de Resurse Umane, per costuri totale era de 0,32% în 2007, iar în 2010 acest procent a scăzut cu 12,5%, la 0,28%. Scăderea de 12% a departamentului de HR este una mică în comparaţie cu alte sectoare din companii, a mai subliniat Horaţiu Cocheci.
Potrivit studiului PwC, în 2007 unui angajat de la marketing îi erau alocaţi 93 de angajaţi, iar în 2010 acest număr s-a redus cu 17% ajungând la 77 de angajaţi. În cazul departamentului de financiar, unui reprezentant din acest sector îi reveneau în 2007 39 de angajaţi, număr de oameni care s-a ajustat cu 28%, ajungând la 28 de angajaţi. Unui om de la vânzări înainte de recesiune îi erau alocaţi 13 angajaţi, în timp ce anul trecut acest număr a ajuns la 7 angajaţi, cifră ce indică o ajustare de 46%.
Rentabilitatea angajaţilor din România a scăzut cu 12% în 2010
Legat de rentabilitatea capitalului uman din România, din studiul PwC reiese că aceasta a scăzut cu 12% anul trecut, d