• Mazda3 se prezinta în fata publicului european cu o noua fata, restilizata usor, cu un interior mai elaborat si cu o gama de motorizari mai economice • Compactul primeste un nou spoiler frontal, mai sportiv, mai aerodinamic, si un spoiler posterior revizuit • Sub capota, versiunea europeana va avea opt motorizari
Lansata în 2008, Mazda3 primeste deja un facelift din partea japonezilor, menit sa sporeasca interesul publicului european. Compactul primeste un nou spoiler frontal, mai sportiv, mai aerodinamic, si un spoiler posterior revizuit, care a primit catadioptri. Caroseria poate fi zugravita în opt culori, dintre care cea mai noua se numeste Autumn Bronze Mica. Pachetul estetic este completat de un set de jante de 16 sau 17 inch, din aliaj, care, potrivit oficialilor Mazda, ofera o racire mai buna a frânelor si o stabilitate crescuta. La interior, modificarile au fost timide. Consola centrala a primit un plastic de culoare neagra, instrumentele de bord sunt iluminate în culoarea alba, prizele de aer primesc contur cromat, iar computerul de bord este de noua generatie (MID). Nu lipseste nici navigatia Tom-Tom, cu un ecran tactil de 5.8 inch, conexiunea Bluetooth pentru telefon, indicatorul pentru schimbarea treptei de viteza. Pe lânga structura rigidizata în partea anterioara si mult mai bine antifonata, inginerii Mazda au pregatit si modificari pentru trenul de rulare, la nivelul suspensiilor, MacPhearson pe fata si Multilink pe spate, amortizoarelor si al pompei de frâna. Coeficientul aerodinamic a fost redus si el de la 0.28 la 0.27 cx (în cazul berlinei) si de la 0.30 la 0.29 (în cazul hatchback-ului).
Motorizarile diesel
Sub capota, versiunea europeana va primi opt motorizari, asistate de o cutie manuala sau de una automata, botezata Activematic, cu sase rapoarte. Cei care prefera dieselurile vor primi unitatile MZ-CD