Filmul “Aventurile lui Tintin: secretul Licornei” apare pe ecranele franceze cu o enormă agitaţie mediatică. Tintin este un personaj de benzi desenate creat în 1929 de belgianul George Prosper Rémi care semna cu pseudonimul Hergé.
Aş începe prin a preciza că Europa de Est l-a cunoscut mai puţin pe Tintin. Nu ştiu din ce motive, dar comuniştii nu l-au iubit aşa că Tintin nu a marcat în nici un fel generaţia mea, de exemplu. Nu este cazul în restul Europei şi pe o bună suprafaţă a planetei unde Tintin este un adevărat erou pe care copii l-au adulat răsfoind de la patru sau cinci ani nenumăratele albume cu benzi desenate purtînd marca desenatorului belgian.
Din 1929 încoace albumele cu Tintin, adolescent jurnalist amator şi aventurier, s-au vîndut în 210 milioane de exemplare. Aventurile lui Tintin au fost traduse în 54 de limbi. Cele mai vîndute titluri sunt "Tintin în Congo", “Tintin în Tara Sovietelor” şi “Tintin în America”. Filmul lui Spielberg se inspiră din trei albume de benzi desenate şi poartă titlul “Aventurile lui Tintin: secretul Licornei”.
Pe fondul acestui succes planetar nu este deci de mirare că Hollywood-ul a cumpărat drepturile pentru a-l transfera pe Tintin de pe benzile desenate pe marele ecran şi în plus în 3D, în trei dimensiuni. Iar dacă ţinem cont că regizorul care a efectuat transferul se numeşte Steven Spielberg, înţelegem de ce ieşirea pe ecranele farnceze a acestei supraproducţii nu poate rămîne neobservată. Filmul, care a costat 130 de milioane de dolari, iese în 700 de săli franceze. Iar dacă va avea succes este anunţat nou episod anul viitor.
După cît de mult spaţiu i-a acordat presa franceză lui Tintin nu cred că ar fi posibil ca acest film să nu aibă succes. Lansarea filmului, la Paris, la cinematograful Rex de pe marile bulevarde, a prilejuit un adevărat “show” hollywoodian: 2500 de persoane au asistat le