La 28 de ani de la inaugurare, podul de la Agigea a intrat în prima reparaţie capitală
„S-a intervenit foarte serios, s-au acoperit toate fisurile mici care existau la momentul când a fost scoasă tencuiala existentă. S-au făcut şi lucrări care nu erau prevăzute, pentru că nu se ştia exact ce se află sub tencuială. Micile fisuri aparente nu puneau însă în pericol siguranţa circulaţiei pe pod", spune directorul adjunct de Întreţinere Infrastructură din cadrul Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Constanţa, Gabriela Tudor.
Chiar dacă unii pun pe seama politicului şi pe apropierea campaniei electorale de anul viitor intensificarea lucrărilor la infrastructura la nivel naţional per ansamblu, şi la nivel local în particular, se ştie faptul că mereu, în timpuri de criză, politica ţărilor a fost aceea de a miza pe crearea căilor de comunicaţie astfel încât potenţialii investitorii să fie atraşi mai mult. Probabil aceasta a fost şi logica atunci când s-a decis finanţarea pentru efectuarea unei reabilitări serioase a zece poduri de importanţă majoră şi strategică din zona Dobrogei, finanţare care a fost aprobată prin Hotărâre de Guvern la începutul acestui an. Pentru podul de la Agigea, unde au fost începute lucrările în urmă cu câteva luni, costurile se ridică la 4.720.606 euro cu tot cu TVA, constructorul fiind Bilfinger Berger Baugesellschaft din Austria. Podul are o lungime de 266 de metri şi o lăţime de 20,90 metri. Potrivit contractului, 57,2% din valoarea obiectivului provine de la Banca Europeană de Reconstrucţie şi Dezvoltare (BERD), iar restul de la Guvern. Termenul de execuţie a contractului este de 24 de luni. Obiectivul general al proiectului îl reprezintă efectuarea lucrărilor de consolidare, de reparaţii, înlocuire sistem rutier, parapete şi instalaţii electrice, precum şi consolidarea malurilor. Reabilitarea acestui pod este prevăzută în program