Pacienţii mureşeni sunt mulţumiţi, în cea mai mare parte, de serviciile medicale acordate în judeţul Mureş, atât în ceea ce priveşte serviciile medicale spitaliceşti, cât şi cele de asistenţă medicală primară.
Casa Judeţeană de Asigurări de Sănătate Mureş a efectuat sondaje în rândul pacienţilor, atât din mediul rural cât şi urban, care beneficiază frecvent de servicii medicale: pensionari, persoane cu handicap, beneficiari ai programelor de sănătate şi şomeri. „S-au analizat periodic problemele ridicate de asiguraţi şi s-au monitorizat calitatea serviciilor medicale acordate acestora de către furnizorii de servicii medicale, medicamente şi dispozitive aflaţi în relaţie contractuală cu CAS Mureş”, a declarat Anca Florea director Relaţii Contractuale al Casei de Asigurări de Sănătate Mureş.
În urma sondajului s-a constatat că, deşi toţi intervievaţii sunt înscrişi pe lista unui medic de familie se constată că doar 62% sunt informaţi referitor la drepturile şi obligaţiile care le au în calitate de asiguraţi şi doar 72,5% din respondenţi se programează la consultaţii. Totodată, majoritatea nu şi.au schimbat medicul de familie, fiind mulţumiţi de serviciile acordate, timpul de aştptare la consultaţie fiind sub 30 de minute în 61% din cazuri.
De asemenea pacienţii intervievaţi au declarat că se prezintă mai mult la medicul de familie pentru bilete de trimitere la investigaţii paraclinice, 25,5% sau pentru bilete de internare, în 27% din cazuri.
Nu în ultimul rând, oamenii s-au declarat mulţumiţi de comportamentul şi atitudinea personalului medical, acordând calificative bune pentru medici 91,6%, cât şi pentru cadre medii 84,5%. Însă nu s-au declarat mulţumiţi în ceea ce priveşte procurarea medicamentelor de care au nevoie, aceasta făcându-se cu greutate în 53% din cazuri.
Nemulţumiri legate de lispa medicamentelor în spitale
„Referi