"Avem tradiţie de export. Din 1992 de când am preluat acţiunile companiei de stat la acel moment facem exporturi, legăturile erau deja făcute, nu ne-am pierdut niciodată licenţele de export", a explicat Grigore Horoi, preşedinte al grupului Agricola Bacău.
Grupul a încheiat anul trecut cu afaceri de 98,3 milioane de euro.
Agricola Bacău livrează la export atât pui, cât şi mezeluri sau produse de tip ready meal. Dacă puiul şi mezelurile ajung pe pieţe din vestul Europei precum Germania, Olanda şi Franţa, preparatele sunt livrate pe piaţa britanică. "Încercăm să vindem în străinătate în principal produsele sub brandul nostru", spune Horoi.
Deşi consumul nu dă semne de revenire, iar piaţa cărnii de pui este cu o treime mai mică decât în alte ţări din vestul Europei, Agricola Bacău şi-a bugetat pentru acest an o creştere a cifrei de afaceri cu 22% la 119 milioane de euro. "Avansul va veni din majorarea vânzărilor de salamuri crud-uscate, din dublarea exporturilor, dar şi cu ajutorul reţelei proprii de magazine."
Reţea de 65 de magazine şi continuă extinderea
Pentru următorii doi ani compania îşi propune să deschidă peste 100 de magazine, reţeaua proprie de retail urmând să ajungă la finalul anului 2013 la 170 de unităţi. În prezent compania deţine 65 de magazine, dintre care zece în Bucureşti. "Vom mai deschide cinci sau şase magazine până la sfârşitul acestui an. Deschidem şi închidem magazine tot timpul, spre exemplu pe parcursul acestui an au fost patru cazuri în care am închis şi am repoziţionat magazinele."
Şi alţi jucători din industria alimentară precum Angst sau CrisTim s-au concentrat în ultima perioadă pe extinderea reţelei proprii de magazine. Spre exemplu, Angst a semnat recent un parteneriat cu retailerul francez Carrefour şi vizează dublarea numărului de magazine până la sfârşitul lui 2012.
Pentru a ajunge