Un raport al liniei de consiliere Helpline arată că hărţuirea şi abuzul pe Internet sunt cele mai des întâlnite probleme online în România
Statisticile arată că 4 din 10 copii români au fost hărţuiţi în mediul virtual, iar profilurile românilor de pe reţelele de socializare sunt slab securizate
Hărţuirea şi abuzul pe Internet sunt cele mai întâlnite probleme online în România, potrivit raportului de activitate al liniei de consiliere Helpline, lansat de Salvaţi Copiii România, iar conform studiului Eu Kids Online II, realizat la iniţiativa Comisiei Europene în 23 de ţări europene, în România există cea mai mare incidenţă a hărţuirilor din Europa.
Astfel, 41% din copiii români intervievaţi au declarat că au fost hărţuiţi, atât în lumea reală, cât şi prin intermediul noilor tehnologii. În acelaşi timp, s-a constatat că profilurile românilor de pe reţelele sociale sunt slab securizate şi permit accesul oricărui necunoscut pe pagina personală a utilizatorului. Acesta reprezintă unul din motivele creşterii cazurilor în care datele personale sunt sustrase de pe reţelele sociale şi postate pe alte site-uri, în contexte defăimătoare, fără acordul victimelor.
650 de sesizări în doi ani
Pe parcursul celor doi ani de funcţionare a Helpline-ului au fost primite peste 650 de apeluri şi sesizări atât din partea copiilor, cât şi a adulţilor. Problemele semnalate cel mai frecvent sunt: hărţuirea şi intimidarea pe Internet - cyberbullying (218), înstrăinarea datelor personale (149), cazuri de fraudă şi/sau spam (35), pornografie/conţinut ilegal (24) şi şantaj (20).
Înstrăinarea datelor personale este relaţionată cu hărţuirea, care reprezintă deseori evoluţia nefericită a unui caz în care datele personale sunt utilizate în scopuri de umilire şi înjosire. Cazurile de fraudă/spam au implicat solicitări de introducere a datelor