Reticenţa de a delega este cea mai mare problemă a directorilor, spune Ernie Turner, care antrenează de 25 de ani şefi de mari corporaţii. De frica de a nu pierde puterea, mulţi executivi cu funcţii înalte nu vor să lucreze într-o echipă sau să aibă încredere în colegii lor.
„Se tem că puterea este ceva finit şi că, dacă renunţă măcar la o părticică din ea, o pot pierde de tot", explică Ernie Turner, preşedintele Leadership in International Management (LIM), companie cu operaţiuni la nivel mondial, specializată în dezvoltarea managerilor, respectiv în coaching.
„Trebuie să înţeleagă însă că puterea este infinită şi că singura cale de a o creşte este prin împărtăşirea ei, doar aşa performanţa poate fi maximizată", arată acesta. În ultimii 30 de ani, el a perfecţionat arta de a-i dezvolta pe alţii prin coaching. În acelaşi timp, a învăţat să-şi desfăşoare activitatea ca un business şi să facă bani. În primul rând, pentru alţii. Cum îi convinge însă pe marii şefi că investiţia în instruirea executivilor este una avantajoasă? Totul ţine de relevanţă.
„Pentru mine, relevant este procesul de a învăţa. Pentru companii sunt importanţi banii. Aşa că am pus totul într-o ecuaţie", explică Turner. Iar ecuaţia este foarte simplă: rezultatele procesului de învăţare trebuie să fie cel puţin egale cu rata schimbării. Odată ce au înţeles asta, vine şi profitul. S-a lovit deseori de reticenţă din partea celor care nu au înţeles acest lucru. Însă spune că nu a întâlnit vreun executiv care să nu beneficieze din acest proces.
Invocă exemplul unui director de marketing al unei companii cu operaţiuni pe plan global. Acesta devenise dependent de smarthone-ul său. Situaţia ajunsese în punctul în care, pentru a i se capta atenţia într-o şedinţă faţă-n faţă, colegii erau nevoiţi să-i trimită mesaje pe telefon. Spune doar că „mulţi alţii care au încercat să lucreze cu el