În această perioadă de criză, tradusă în piaţa asigurărilor prin scăderi anuale repetate şi tot mai adânci, băncile au devenit unul dintre principalele canale de vânzare pentru asigurările de viaţă.
Fără vânzările prin bănci, piaţa asigurărilor de viaţă nu ar fi înregistrat o evoluţie pozitivă în ultima perioadă. Astfel, pentru principalii jucători din piaţă, canalul bancassurance a fost un motor de success al afacerilor, pe fondul unei înţelegeri mai bune a schimbărilor care au intervenit în ultimii ani în comportamentul şi nevoile clienţilor, astfel încât produsele create au început să răspundă tot mai des unor necesităţi reale. În acest context, vânzările de poliţe de asigurări de viaţă prin bănci sunt aşteptate să ia o amploare tot mai mare în viitor deoarece companiile de asigurări de viaţă şi băncile înţeleg mai bine importanţa şi beneficiile acestui sistem.
„Băncile ar trebui să acorde o atenţie mai mare canalului de distribuţie bancassurance, care poate aduce venituri suplimentare şi elimină eventualele fluctuaţii în activitatea de bază, respectiv vânzarea de credite şi atragerea de depozite. Prin bancassurance are loc o diferenţiere şi personalizare a portofoliului băncii în raport cu competiţia şi creşte eficienţa mixului de distribuţie al produselor băncii", a declarat Theodor Alexandrescu, directorul general al ALICO Asigurări.
Dependenţi de bănci?
„Ultimii ani au fost marcaţi de vânzări prin bănci şi poate că fără acestea, piaţa asigurărilor de viaţă nici nu ar fi crescut în această perioadă. În România, vânzările prin bănci au început acum mai bine de zece ani de zile, dar am sărit anumite faze comparativ cu alte pieţe care s-au dezvoltat pe baza acestui segment. Noi am suferit din cauza lipsei de expertiză pentru dezvoltarea şi implementarea de programe pentru acest gen de activitate. Este nevoie de un mix de distribuţie