Înainte de începerea anului şcolar în segmentul cash & carry şi hypermarketuri, această piaţa a crescut cu 6%
În volum, pixurile clasice au avut cea mai mare creştere, iar ca valoare cel mai mare avans a fost cel la produsele de olorat
În acest an, preţurile au rămas cam la acelaşi nivel ca în 2010
Începerea anului şcolar şi Crăciunul reprezintă cele mai bune perioade pentru jucătorii din piaţa instrumentelor de scris. Astfel, înainte de începerea şcolii, în segmentul cash & carry şi hypermarketuri, piaţa de instrumente de scris din România a înregistrat o creştere de 6% în valoare, comparativ cu acelaşi interval din 2010, potrivit unui studiu al GfK România. Fiind caracterizaţi prin cumpărături "pe ultima sută de metri", consumatorii au cheltuit cele mai mari sume de bani cu câteva zile înainte de începerea noului an şcolar.
"De la mijlocul lunii august până spre sfârşitul lunii septembrie, părinţi din toată ţara încep să-şi facă liste de cumpărături. Achiziţionarea de rechizite şcolare este o tradiţie în România pentru fiecare familie cu copii, dar şi pentru studenţi. O altă perioadă importantă, chiar dacă nu la fel de efervescentă, pentru piaţa instrumentelor de scris este cea a Sărbătorilor de iarnă", a declarat Ciprian Hatneanu, director Retail and Technology GfK România.
Analizând categoriile de pe piaţă, produsele de colorat (creioane de colorat, carioci şi creioane cerate) - care au o pondere de 21% din valoarea pieţei - au înregistrat cea mai mare creştere (12%) comparativ cu 2010.
Însă, cel mai important segment în volum (27%) rămân pixurile clasice, cu o creştere în valoare de 6%, în linie cu întreaga piaţă. De asemenea, pe o tendinţă de creştere în valoare s-au înscris şi finelinerele (+16%), rolerele (+11%) şi stilourile (+9%).
Creioanele grafit au înregistrat o scădere de 4%. Categoria markere (markere, t