Până să ajungă pe rafturile hipermarketurilor sau în magazinele din malluri, cel puţin jumătate din produsele vândute în magazinele din Bucureşti ajung măcar pentru câteva ore în depozitele situate la intrarea în Capitală dinspre Piteşti.
În anii '90, la ieşirea din Bucureşti spre Piteşti erau culturi de grâu şi floarea-soarelui pe sute de hectare de câmp. Pe unde nu era lucrat pământul puteau fi observate turme de oi. Românii încă făceau cumpărăturile în special în pieţe, deoarece conceptul de "comerţ modern", prin intermediul unor firme cu vânzări de sute de mil. euro, era o noţiune "străină" pentru cei mai mulţi.
În prezent, în Bucureşti sunt circa 150 de supermarketuri, mobila nu se mai cumpără doar de la depozite, ci mai mult din IKEA şi Mobexpert, iar casele au fost împânzite de LCD-uri, calculatoare şi electrocasnice moderne.
Întregul retail modern a ajuns la circa 22 mld. euro, fapt ce a determinat apariţia şi dezvoltarea pieţei logistice, polul cel mai important fiind localizat la kilometrii 14 şi 23 ai autostrăzii spre Piteşti, principala ieşire din oraş spre vestul ţării şi al Europei. Supermarketuri precum Carrefour, Cora, Metro şi miniMax, apoi Domo, Flanco şi Altex pe segmentul de electrocasnice, Mobexpert şi IKEA, în mobilier, dar şi Interbrands, liderul firmelor de distribuţie, toţi au depozite în zonă din care aprovizionează piaţa Capitalei, care reprezintă circa 40% din consumul de produse FMCG la nivel naţional.
Ce înseamnă asta? Afaceri de circa jumătate de miliard de euro anual, potrivit calculelor revistei Business Construct, pentru logisticieni în primul rând, un grup de 20-30 de firme care manevrează marfă pentru venituri de 10-30 de mil. euro anual, dar şi pentru proprietarii de hale industriale şi depozite, pentru a lăsa la urmă cele câteva zeci de firme care şi-au instalat hale de producţie, mai mici s