Afacerile online sunt cele mai uşor de început: costuri de lansare sunt minime, motiv pentru care şi pierderile sunt mici în cazul în care ideea nu prinde la public. Celebrul scriitor american Malcolm Gladwell spunea în una dintre cărţile sale că "repetiţia este cheia succesului deplin", iar majoritaea antreprenorilor reuşesc după câteva eşecuri.
Desigur, este greu să-i aduci pe oameni pe site-ul tău, ai nevoie de mult marketing şi trebuie să înţelegi cum funcţionează căutarea. Ai nevoie, de asemenea, de un anumit tip de produs pe care să-l vinzi, dar acesta este mai mult rezultatul căutărilor. Până la urmă, poţi vinde doar ceea ce oamenii caută.
Însă odată ce ai adus oamenii pe site-ul tău ca să cumpere un produs, dacă acolo lucrurile nu arată bine, e foarte probabil să pierzi un posbil cumpărător. Aici un rol extrem de important îl joacă interfaţa cu utilizatorul, adică modul în care un software se prezintă pe calculatorul utilizatorului.
Business Insider propune câteva sfaturi pentru a-i transforma pe vizitatorii site-ului în cumpărători:
Site-ul trebuie să transmită încredere vizitatorului
Încrederea în mediul online este încă un capitol care întâmpină probleme în România. Când vorbim de citirea unei informaţii pe un site lucrurile sunt mai uşoare, dar ce facem când trebuie să cumpărăm un produs online? Avem încredere să oferim datele cardului sau chiar ne vom primi produsul? În mediul online, încrederea ţine foarte mult de prezentare. Să îi oferi clientului dovezi care să ateste calitatea serviciilor sau a produselor pe care le oferi, când mai multe date de contact.
Foarte importantă este şi uşurinţa cu care pot fi găsite şi citite infomaţiile, dar şi existenţa unui conţinut echilibrat, atât din punct de vedere al culorilor, cât şi al designului. Dacă ai o aglomerare de conţinut pe site-ul tău e foarte probabil să-ţi obos