Agenţia de turism Eximtur din Cluj, controlată de Lucia şi Radu Morariu, a înregistrat în primele nouă luni o cifră de afaceri de 114,6 milioane de lei (26,6 milioane de euro), cu 18% mai mult faţă de perioda similară a anului trecut, ticketing-ul şi turismul extern având cele mai mari creşteri. Turismul în România cu turişti români a scăzut cu 16%, aducând firmei încasări de 21,5 milioane de lei (aproximativ 5 milioane de euro).
Numărul turiştilor care au ales vacanţele interne s-a apropiat de 53.000 în primele nouă luni. "Scăderea duratei vacanţelor pentru destinaţii interne, concurenţa destinaţiilor externe şi dispariţia din piaţă a tichetelor de vacanţă şi a subvenţiilor acordate salariaţilor români pentru concedii în România au dus la o scădere a interesului pentru vacanţe interne şi la o valoare medie a pachetului turistic de numai 417 lei pe turist (aproximativ 97 de euro)", a declarat Lucia Morariu, preşedintele Eximtur.
Primele 100 de agenţii de turism româneşti au însumat anul trecut afaceri de peste două miliarde de lei, în scădere faţă de valoarea de 2,3 miliarde înregistrată în anul 2009.
Agenţia de turism Eximtur din Cluj, controlată de Lucia şi Radu Morariu, a înregistrat în primele nouă luni o cifră de afaceri de 114,6 milioane de lei (26,6 milioane de euro), cu 18% mai mult faţă de perioda similară a anului trecut, ticketing-ul şi turismul extern având cele mai mari creşteri. Turismul în România cu turişti români a scăzut cu 16%, aducând firmei încasări de 21,5 milioane de lei (aproximativ 5 milioane de euro).
Numărul turiştilor care au ales vacanţele interne s-a apropiat de 53.000 în primele nouă luni. "Scăderea duratei vacanţelor pentru destinaţii interne, concurenţa destinaţiilor externe şi dispariţia din piaţă a tichetelor de vacanţă şi a subvenţiilor acordate salariaţilor români pentru concedii în România au dus la o scă