Cererea mare pentru anumite tipuri de anvelope a dus la lipsa acestora de pe piaţă, afectând transportatorii de persoane
În acest context, preţul final al pneurilor a crescut şi cu 40 la sută, dublându-se în unele cazuri faţă de tariful de anul trecut
Hagiu (FORT): Există companii multinaţionale care produc în România la un preţ mic, trimit produsele în afara ţării şi le importă ulterior
Isteria achiziţionării anvelopelor de iarnă de către persoanele fizice, coroborată cu preţul aproape dublat al acestora, poate perturba grav activitatea transportatorilor de persoane, a declarat ieri Augustin Hagiu, preşedintele Federaţiei Operatorilor Români de Transport (FORT).
În urma anchetei derulate în ultimele două zile asupra stocurilor de anvelope de iarnă şi a preţurilor acestora, transportatorii au constatat că există o criză a cauciucurilor de tip C, preţurile acestora explodând, de-a dreptul, în ultimele trei luni.
"Avem probleme cu cauciucurile de tip C, care se folosesc atât la Logan MCV şi dubiţele sub 3,5 tone, cât şi la microbuzele pentru persoane. Transportatorii nu le mai găsesc pe piaţă, pentru că le-au cumpărat persoanele fizice. O altă problemă este legată de preţ. În România produc anvelope şi companii multinaţionale precum Continental, Michelin şi Pirelli pentru că, la noi, preţul de producţie este mai mic. Din ţara producătoare cauciucurile sunt transferate în centre logistice din afara ţării şi, în funcţie de cerere, sunt exportate din nou către România. Adică, sunt produse la un preţ mic, exportate şi apoi importate la un preţ mai mare. Iată cum se mai petrece încă un export major de capital românesc, ajungând să cumpărăm la preţ dublu anvelope din Europa fabricate în România", a declarat pentru Curierul Naţional Augustin Hagiu.
Contactaţi, reprezentanţii Michelin au declarat pentru Curierul Naţional că