Mecanicii pricepuţi s-au închis cu zilele în garaje şi au ieşit triumfători atunci când au reuşit să arate satului că maşina lor \"merge la priză\". Inginerii noştri au luat însă treaba în serios. Sursa: CODRIN PRISECARU
1 /.
În ţara aceasta, rar găseşti un inginer auto care să nu se fi gândit măcar o dată în viaţă să smulgă motorul cu combustie de pe Dacie şi să pună în loc unul electric. Aşa, ca să vadă cum merge. Maşina electrică nu promite multe: dacă porneşti cu ea pe autostrada Bucureşti-Piteşti, la kilometrul 70-80 te dai frumos jos, intri într-un PECO, îţi iei masă lângă geam şi strecori un cablu într-o priză. Ai de stat vreo opt ore. Plăteşti mai mult pe sucuri şi mâncare decât ai fi dat pe benzină, la o maşină obişnuită.
MULTIMEDIA VIDEO evz.roVezi mai multe Românii care au pus Lăstunul, Dacia și Matizul pe baterii
Automobilul electric de serie, născut prematur
Automobilul electric ca maşină de serie e ca un copil născut prematur. Dar nu la şapte luni, ci la cinci. El aşteaptă gata făcut o revoluţie a bateriilor, despre care nu se ştie când se va produce. Bateria de acum e grea, are dimensiuni mari, capacitate mică, se încarcă încet. Unii au găsit soluţia: maşina-hibridă. Când se termină curentul, motorul cu combustie preia ştafeta de la cel electric. Aşa au apărut Opel Ampera şi Chevrolet Volt. Însă entuziasmul celor cu ecologia în sânge a dispărut când au văzut preţurile: ambele costă peste 40.000 de euro.
Pariul cu viitorul şi naveta de bere
Însă, în cercetare, lucrurile stau puţin altfel. Aşteptând revoluţia de care vorbeam, inginerii pregătesc maşina. Presiunea există. Petrolul se scumpeşte pe măsură ce se epuizează rezervele, curentul ecologic îi atrage din ce în ce mai mult pe locuitorii planetei. Aşa că ar fi un moment potrivit să facem un inventar: ce avem acum? Vă invităm la frumoasa po