Programul „IMPACT – Model de educaţie extracurriculară nonformală în România” aduce în 65 de şcoli din mediul rural şi mic urban un curriculum şi un sistem inovator de evaluare a competenţelor dobândite de elevi în urma activităţilor de educaţie nonformală extracurriculară.
Aceste activităţi se implementează în cadrul Cluburilor de Iniţiativă Comunitară pentru Tineri IMPACT organizate în şcolile participante. Cluburile IMPACT oferă un context de dezvoltare atât pentru tineri cât şi pentru profesorii care lucrează cu tinerii, având un efect pozitiv şi asupra orelor de la şcoală.
Modelul educaţional IMPACT abordează patru componente de dezvoltare (cetăţenie activă, anagajabilitate, antreprenoriat social şi leadership), adaptate elevilor cu vârste cuprinse între 12-18 ani. În cadrul programului a fost dezvoltat un curriculum dedicat pentru fiecare componentă, acestea completându-se reciproc şi urmărind un orizont de timp de 3 ani.
Seria competenţelor necesare tinerilor atât în viaţa personală cât şi pentru intrarea pe piaţa muncii dezvoltate de modelul IMPACT include: competenţe din sfera managementului de proiect, comunicării, inovaţiei şi creativităţii, competenţe din sfera tehnică, a managementului personal şi de grup.
Dobândirea competenţelor este urmărită printr-un sistem integrat de evaluare a performanţelor unic în educaţia nonformală din România, structurat pe scale de progres şi înregistrat la intervale regulate în Paşaportul IMPACT al fiecărui elev. 200 de profesori beneficiază de cursuri de formare în cadrul programului. Cunoştinţele şi metodele de educaţie nonformală dobândite sunt utilizate atât în activităţile de la Club precum şi la clasă, contribuind astfel şi la actul educativ formal.
„IMPACT este un instrument puternic de schimbare socială prin care tinerii învaţă să identifice probleme din comunitate, să gândească şi