1000 de profesori din ţară au luat lecţii teoretice şi practice în ultimii trei ani ca să le formeze elevilor comportamentul şi să-i ajute să se integreze în societate, prin programul "Metode inovative în formarea personalului didactic pentru dezvoltarea abilităţilor de viaţă ale elevilor", implementat de Fundaţia pentru Dezvoltarea Societăţii Civile (FDSC), în colaborare cu Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului (MECTS).
Astfel, 51 de proiecte de dezvoltare a abilităţilor de viaţă au costat 1000 de euro, iar alte 44 de proiecte au beneficiat de 100.000 de euro, bani europeni gestionaţi pentru ca şcolile româneşti să fie competente.
Cum să pregătescă elevii pentru viaţa de zi cu zi, cum tinerii să se dezvolte personal, să ştie să comunice, să fie competenţi, să ia decizii singuri şi să evite situaţii de risc sunt necesităţi reale pe care profesorii din învăţământul gimnazial şi liceal le-au învăţat ca să le interiorizeze copiilor la şcoală.
Care sunt metodele inovative din proiect
"Metodele inovative probabil pentru noi nu sunt atât de inovative, dar pentru profesori sunt oarecum noi. Mergem mai mult pe partea de implicare, profesorii experimentează metodele respective şi le e mult mai uşor să le aplice la clasă. Îi învăţăm să evalueze nevoile elevilor, întrebându-i şi implicându-i pe elevi, lucru pe care, în general, profesorii nu îl fac neapărat că ei cred că ştiu care sunt nevoile elevilor şi nu-i mai întreabă", a declarat coordonatoarea proiectului, Adriana Popescu.
Modelul de abilităţi de viaţă 4-H ("head" - gândire şi judecată, "heart" - loialitate şi valori personale, "hands" - activităţi practice, "health" - viaţă sănătoasă) este una dintre metodele predate prin proiect. Astfel, elevii vor şti să fie competenţi, să aibă tărie de caracter şi încredere în sine, să facă faţă unor noi provocări, să fie cre