Doar 10 ani a rezistat pe piaţa telecom parteneriatul business dintre Sony şi Ericsson, japonezii declarând ieri că vor prelua partea companiei suedeze pentru 1,05 miliarde de euro (50% din joint-venture). Sony va dobândi şi unele brevete de invenţie ale Ericsson din domeniul telefoanelor mobile, iar grupul japonez va integra produsele Sony Ericsson cu gama proprie de electronice şi conţinut online.
"Putem oferi consumatorilor smartphone-uri, laptopuri, tablete şi televizoare care se vor conecta fără probleme între ele şi vor deschise o nouă lume a divertismentului online", a declarat ieri Sir Howard Stringer, preşedinte şi director general al Sony.
Sony Ericsson a fost joint venture care iniţial a avut succes mare în rândul utilizatorilor. Şi nici nu se putea altfel, având în vedere cu ce intra în afacere fiecare dintre cei giganţi: competenţa telecom din partea suedezilor, şi performanţele foto/redare muzică din partea japonezilo (Cybershot/Walkman). Din păcate însă, Sony-Ericsson nu a reuşit să ţină pasul cu inovaţiile şI cu “ritmul” impus de alţi competitori. Pe ultimul trimestru analizat de firma de cercetare de piaţă Gartner, cota globală a Sony Ericsson a fost de 1,7%, faţă de 3% în aceeaşi perioadă a anului trecut.
La nivelul lui 2010, cota de piaţă a Sony Ericsson a fost de 2%, cu vânzări de peste 6 miliarde de dolari şI 7.500 de angajaţi la nivel global.
Cu câteva săptămâni în urmă, oficialii Sony-Ericsson precizau că seria de terminale smartphone Xperia deţine 80% din vânzări, motiv pentru care din 2012 vor produce doar telefoane inteligente, mizând în special pe platforma software Android.
“ Sony dispune acum de toate componentele necesare pentru a concura cu Samsung şi Apple. Marea întrebare este - poate executa? Trecutul mă face să fiu sceptic, însă nu aş spune că nu vor reuşi", comenta azi un analist de specialitate, cita