„Adevărul“ a testat cel mai bine vândut produs Jeep de la reintrarea sa pe piaţa românească. După ce a trecut prin criză, marca germană aduce un SUV care încă ne tentează. Jeep este una dintre firmele cu tradiţie în segmentul autovehiculelor de teren. Având în vedere acest lucru, Jeep nu îşi permitea să vină acum cu o maşină slabă pe segmentul pe care mai demult a fost rege.
Marele Cherokee al Jeep a ajuns la cea de-a patra generaţie. Acest model este conceput înaintea crizei financiare şi a divorţului dintre Chrysler şi Daimler. Totuşi, sub capotă se vede rodul colaborării cu italienii, acolo aflându-se un motor V6 construit de Fiat Powertrain Technologies. Designul este uşor europenizat, făcând din actuala generaţie Grand Cherokee cea mai frumoasă dintre toate.
Dimensiuni mai mari
Deoarece acest model este mai mare la exterior este şi mai spaţios în interior. Ampatamentul a crescut cu 13 cm, creştere ce se reflectă într-un plus de 4,5 cm la lungimea totală. În lăţime, creşterea totală este de 7,6 centimetri, ceea ce înseamnă că noul Jeep Grand Cherokee este într-adevăr un SUV grand. Volanul asigură şoferului o poziţie ergonomică
Încă de la primii kilometri ai testului ne-am dat seama că avem sub control un Jeep cu totul nou. Manevrabilitatea este îmbunătăţită, comportamentul de drum este surprinzător, iar puterea motorului V6 de 241 CP este livrată prompt şi sigur.
Noua generaţie are suspensii independente pe toate cele patru roţi, fapt care ajută SUV-ul foarte mult la manevrabilitate în drum întins, pe asfalt. Aşa cum ne aşteptam, Grand Cherokee ne-a demonstrat şi că stăpâneşte bine traseele offroad chiar dacă are cutie automată.
Dintr-un selector, şoferul poate adapta foarte uşor setările sistemului de tracţiune integrală Quadra Drive II în funcţie de terenul pe care trebuie să ruleze maşina (pentru fiecare tip de teren