Central European Media Entertainment (CME) a raportat creşteri şi profit peste aşteptările analiştilor în trimestrul al treilea, într-o piaţă est-europeană de publicitate în scădere.
Pe trimestrul al III-lea, veniturile nete ale companiei au urcat cu 23%, până la 165,5 milioane de dolari. Profitul OIBDA (înainte de depreciere şi amortizare) a ajuns la
8,9 milioane de dolari, faţă de o valoare negativă de 4,4 milioane de dolari în aceeaşi perioadă a anului anul trecut.
"În ultimele patru trimestre ne-am demonstrat abilitatea de a creşte chiar când pieţele nu reuşesc. Generăm conţinut de cea mai bună calitate - iar el e motorul diviziilor de broadcasting, distribuţie şi new media", declară Adrian Sârbu, preşedinte şi director general executiv al CME.
În pofida scăderii cu 1% a pieţei de publicitate pe primele nouă luni ale acestui an, profitul s-a dublat în această perioadă. La 9 luni, CME a avut venituri nete de 587 milioane de dolari, în creştere cu 22% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, şi un profit OIBDA de 85,8 milioane de dolari, de două ori mai mult faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.
Veniturile nete ale Media Pro Entertainment au crescut cu 32,6% în trimestrul al treilea, de la 26,5 milioane de dolari la 35,1 milioane de dolari, iar profitul OIBDA al diviziei a fost de 218.000 dolari, faţă de un rezultat negativ de 2,1 milioane de dolari în aceeaşi perioadă a anului trecut.
Pe primele nouă luni, Media Pro Entertainment a avut venituri de 126 milioane de dolari, în creştere cu 37 la sută faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. OIBDA a fost de 1,7 milioane de dolari faţă de un rezultat negativ pentru aceeaşi perioadă din 2010 de 4 milioane de dolari.
În România, a cărei piaţă de publicitate a scăzut cel mai sever în trimestrul III (-8%) dintre toate ţările în care operează CME, PRO TV Group a reuşit să creas