Principalii jucători de pe piaţa de logistică au demarat noi campanii de investiţii şi de extindere a spaţiului de depozitare. În joc sunt milioane de euro "pariate" pe creşterea economică.
Piaţa transporturilor şi a operatorilor logistici anunţă o dezgheţare a retailului şi implicit revenirea pe un trend ascendent a economiei. Mai mult, această revenire a pieţei de logistică şi transporturi are loc în condiţiile în care la nivel european se discută deja de un nou val al crizei.
"Operatorii logistici sau transportatorii care au câştigat noi conturi de client ţi-au dezvoltat şi capacităţile de depozitare şi transport. Scad însă operaţiunile de transport grupate pe reţelele de retail unde se dezvoltă platformele logistice şi se transferă marfa în regim de cross-docking", a spus Adriana Pălăşan, Managing Partner, Supply Chain Management Center şi membru în consiliul director al Asociaţiei Române de Logistică. Ea a subliniat că de asemenea se observă şi o tendinţă în ceea ce priveşte investiţiile în sisteme informatice performante de gestiune şi control al activităţii de depozitare şi transport.
Potrivit ARILOG, un serviciu care se va dezvolta puternic este cel de curierat, firmele din domeniu înregistrând o creştere a volumelor de marfă.
Warehouses De Pauw (WDP), cel mai mare dezvoltator de proprietate semi-industrială din Belgia, are în plan dezvoltarea a zece parcuri industriale cu o suprafaţă toală de 2 mil. de metri pătraţi în zone strategice în Ploieşti, Bucureşti, Piteşti, Constanţa şi Braşov, în apropierea autostrăzilor A1, A2 şi A3.
Printre proiectele deja demarate se numără Parcul Industrial Oarja, primele două clădiri de aproximativ 14.000 mp urmând să fie livrate la finele acestui an către companii din industria auto - HP Pelser Pimsa şi Roechling Automotive.
KLG Europe are în plan în continuare extinderea spaţiului