O originală expoziţie de reclame a fost inaugurată la Biblioteca Universităţii ”Petru Maior” din Târgu-Mureş, joi, 27 octombrie 2011, începând cu ora 12,00. Selecţia de reclame expusă sub forma unor fotografii tip afiş, reuşeşte să surprindă cu multă acuitate Târgu-Mureşul într-o anume epocă istorică, cu atmosfera şi mentalităţile ei, dar şi cu unele dintre problemele de interes ale respectivului moment. Angela Măgheruşan Precup, autoarea originalei expoziţii, fostă jurnalistă şi fost om de radio – în prezent purtătoare de cuvânt la o importantă instituţie din Târgu-Mureş – reuşeşte astfel, dând dovadă de multă originalitate, să contribuie cu informaţii inedite din domenii diverse, la completarea imaginii unei perioade pe care, pe drept cuvânt am putea-o denumi ”perioada romantică a publicităţii”.
”Reclama, o mostră de istorie locală”
Prezent la eveniment, prof.univ.dr. Iulian Boldea, decanul Facultăţii de litere din cadrul Universităţii ”Petru Maior” din Târgu-Mureş, a declarat: ”Expoziţia doamnei Angela Măgheruşan Precup prefaţează într-un anume fel, seria de evenimente pe care Universitatea o inaugurează astăzi, şi anume Conferinţa internaţională cu tema Integrarea europeană, între tradiţie şi modernitate şi care va debuta la ora 14,00. Această expoziţie tematică este un demers de revalorizare şi de reconsiderare a unei perioade, din perspectiva istorică şi cronologică a reclamei mureşene. Expoziţia este importantă mai ales prin încercarea de a reconstitui o epocă şi de a stimula interesul pentru trecut. Ea reuşeşte să identifice notele dominante care compun tipologia publicităţii locale de-a lungul secolului XX, reclama fiind în fapt expresia aparte a culturii unei epoci.” Vorbind despre valoarea documentară a expoziţiei, publicistul Dimitrie Poptămaş a precizat faptul că ”Presa mureşeană interbelică, prezentă azi, aici, prin reclamele expuse de d