Dacia a adus pe platforma de la Mioveni un trenulet electric cu 17 locuri pentru vizite in interiorul unitatilor de productie, insa deocamdata accesul este permis doar angajatilor si familiilor acestora care vor sa vada intreaga fabrica.
Uzina ia in calcul ca pe viitor sa fie deschisa si publicului larg. Traseul complet al unei vizite cu trenuletul dureaza doua ore, iar vizitatorii beneficiaza de un ghid audio cu informatii despre fiecare departament.
Vizita incepe in departamentele Presaj, Caroserie si Montaj General (zone de activitate din perimetrul Uzinei Vehicule Dacia) si continua la Expeditii Vehicule (Directia Logistica Centrala) si la Uzina Mecanica si Sasiuri Dacia (Motoare, Cutii de viteze TL, Sudura/Presaj/Sasiuri, Aluminiu).
Acest demers face parte din planul de comunicare in intern al companiei.
Departamentul de montaj reprezinta ultima etapa a procesului de fabricatie a unui vehicul si are o suprafata de 45.000 de metri patrati. Aici lucreaza 1.500 de persoane, dintre care 30% sunt femei. Linia de montaj are o lungime de 1,2 kilometri si o capacitate de sustinere a 230 de caroserii in acelasi timp. Productia este de 1.389 de masini pe zi, respectiv 65 de masini pe ora. In mai putin de un minut o masina iese de pe banda de montaj.
Pe linia de montaj aerian sunt montate toate elementele de mecanica sub caroserie, precum grupul motopropulsor (motor, cutie de viteze, radiatoare, puntile fata si spare, esapamentul), iar pe linia de montaj la sol sunt montate toate elementele din interior, scaunele, plansa de bord, parbrizul, centurile de siguranta, ornamentele, farurile.
Departamentul motoare are 450 de salariati, dintre care 23% sunt femei. Cladirea are 23.000 de metri patrati. Aici sunt produse 1.600 de motoare pe zi. Anul trecut au fost produse 247.761 de motoare.
“Multi dintre angajatii Dacia si-au