Contracte atribuite cu scandal şi măriri de preţuri prin acte adiţionale - asta e situaţia pe şoseaua ocolitoare din sudul Bucureştiului, unde încă nu a început lărgirea la patru benzi.
Lărgirea la patru benzi a centurii de sud a Capitalei ne costă mai mult decât construcţia de la zero a primilor 27 de kilometri de autostradă care va lega Lugoj de Deva.
Peste 683,1 milioane de lei, respectiv circa 160 milioane de euro (la cursul de ieri afişat de BNR de 4,288 lei pentru un euro), va cheltui Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) pentru a moderniza 52 de kilometri din actuala centură a Bucureştiului. MULTIMEDIA VIDEO evz.roVezi mai multe Centura Bucurestiului
Ultimele două tronsoane au fost atribuite la începutul acestei luni. Lucrările de lărgire a celor 8,6 kilometri dintre Autostrada Bucureşti-Piteşti (A1) şi DN7 vor fi realizate de o asociere din care face parte firma lui Florea Diaconu, Delta ACM 93, pentru 22,8 milioane de euro, în timp ce firma lui Nelu Iordache, Romstrade, va lărgi 11,4 kilometri între DN2 şi Autostrada Soarelui (A2) cu 54,6 milioane de euro.
Berna îl contestă pe Iordache
Până la semnarea contractului şi demararea lucrărilor este cale lungă. Mai întâi, Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC) trebuie să se pronunţe asupra respectării legislaţiei privind achiziţiile publice, din moment ce două firme, Tehnologica Radion a lui Theodor Berna şi firma grecească Aktor, au sesizat nereguli în evaluarea ofertelor şi desemnarea câştigătorului pe lotul doi.
Potrivit unor surse din CNADNR, compania lui Berna, care cerea pentru aceleaşi lucrări cu circa 10 milioane de euro mai puţin decât Iordache, a fost descalificată deoarece nu a prezentat un tabel în formatul solicitat de autoritatea contractantă. CNSC nu s-a pronunţat deocamdată în acest caz.
Costuri mărite cu