Degustări de vinuri, show-uri gastronomice, lansări de mărci româneşti, demonstraţii de bartending şi tombole, toate acestea sunt pregătite pentru vizitatorii Salonului Naţional de Vinuri “Vintest”, care şi-a deschis porţile ieri, la Romaero Băneasa. Evenimentul se desfăşoară în perioada 27 - 30 octombrie, reunind 20 de producători de vinuri din România, şase companii importatoare şi reprezentanţi ai companiilor din industrie cu activităţi conexe, producători de sticlă sau utilaje pentru realizarea vinului. Intrarea este libră pentru grupurile organizate de elevi şi studenţi, pe care producătorii de vinuri vor să-i “şcolească” în spiritul tradiţiei româneşti, încurajându-i să considere vinul un aliment, pe care să ştie cu ce feluri de mâncare să-l combine.
Organizatorii şi-au propus ca acest eveniment să prezinte noile game de vinuri autohtone din zonele viticole româneşti, să atragă parteneri strategici, să prezinte vinurile ambasadorilor proveniţi din ţările mari importatoare de vin şi, nu în ultimul rând, să promoveze turismul autohton. Salonul îşi propune, de asemenea, să nu lase niciun participant să plece fără cunoştinţe temeinice legate de vinul românesc şi deprinderi în procesul de recunoaştere a calităţii vinului. Organizatorii promovează degustarea corectă “taste education” şi cunoaşterea vinului ca aliment.
Importanţa acestui prim Salon organizat la Bucureşti este subliniată şi de faptul că printre principalii parteneri se regăsesc atât Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, cât şi Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului, alături de doi mari producători autohtoni.
Producătorii de vinuri din România se plâng de slaba promovare a brandurilor româneşti pe piaţa internă, lăudând iniţiativa organizatorilor, de a aduce Salonul de vinuri la Bucureşti, după ce mai mulţi ani la rând s-a desfăşurat la Timişoara. “În ultima vreme, a