Firmele de curierat locale stau aproape degeaba în lunile de vară
DPD România: Preţul mediu pe colet a scăzut periculos de mult
Piaţa ar putea avansa anul acesta cu 5%, până la 190 de milioane de euro
Piaţa serviciilor de curierat rapid din România ar putea înregistra anul acesta un avans de maximum 5% faţă de nivelul întregistrat anul trecut, de la 180 de milioane de euro în 2010, la aproape 190 de milioane de euro, potrivit reprezentanţilor companiei Dynamic Parcel Distribution (DPD) România, fosta firmă Pegasus SRL. Această evoluţie în condiţiile în care cel mai mare furnizor de servicii de profil are o cifră de afaceri cât restul jucătorilor din piaţă şi nu este companie privată. "În ultimii doi ani firmele de curierat rapid din România au raportat afaceri în creştere, totuşi piaţa a stagnat în acest interval. Lumea se întreabă de unde afaceri în creştere, dacă piaţa nu avansează. De fapt există o creştere a cotei deţinute de companiile private, în comparaţie cu cea mai mare companie furnizoare de servicii de profil din România şi anume Poşta Română", a declarat, într-o conferinţă de presă, Lucian Aldescu, CEO DPD România.
În acelaşi timp oficialul companiei deţinute de Geopost, subsidiară a companiei La Poste (Poşta Franceză), spune că această impresie de creştere a afacerilor pe mediu privat este determinată de intensificarea activităţilor în sensul volumului, însă nu şi a valorii pieţei de curierat locale. "Piaţa de curierat din România a crescut în ultimii ani dar ca volum, însă între timp preţul mediu pe colet a scăzut foarte mult. Multe firme mici de curierat locale au încercat să-şi facă loc pe piaţă oferind tarife mai mici, dar este periculos să scazi atât de mult preţurile. Noi, cei de la DPD, am ales să oferim altă strategie, în care preţul nu este singurul beneficiu pe care îl oferim clienţilor", a mai spus oficialu