O companie indiană a lansat pe piaţă prima maşină din lume care distribuie monede din aur şi argint, dar şi bijuterii încrustate cu diamante, informează AFP.
Grupul Gitanjali a lansat distribuitorul automat de lux într-un centru comercial din centrul oraşului Mumbai, capitala financiară a Indiei, cu ocazia Diwali, sărbătoarea hindusă a luminilor, celebrată, miercuri, în toată ţara.
Perioada în care este celebrat Diwali este considerată tradiţional de către hinduşi ca fiind favorabilă cumpărăturilor din aur şi a bijuteriilor. India este cel mai mare cumpărător de aur din lume.
"Maşina este prima de acest fel din lume şi va revoluţiona procesul de cumpărare a metalelor preţioase şi a bijuteriilor", a declarat Sanjeev Agarwal, directorul Gitanjali Export Corporation.
Cumpărătorul poate să aleagă din 36 de produse de diverse mărimi, modele şi preţuri, care variază între 1.000 de rupii (14 euro) şi 30.000 de rupii (430 euro). Plăţile se fac prin carduri bancare sau cash.
Grupul indian a declarat într-un comunicat că această maşină este "ideală pentru cumpărăturile de ultim minut şi pentru ocaziile speciale".
Grupul Gitanjali, care deţine un lanţ de magazine de bijuterii în India, şi-a anunţat intenţia de a monta în următoarele luni astfel de distribuitoare şi în alte centre comerciale, dar şi în aeroporturi şi în temple.
Indienii au cumpărat 540 de tone de aur în prima jumătate a anului 2011, cu 21% mai mult faţă de anul trecut, potrivit datelor furnizate de Consiliul mondial al aurului (World Gold Council).
O companie indiană a lansat pe piaţă prima maşină din lume care distribuie monede din aur şi argint, dar şi bijuterii încrustate cu diamante, informează AFP.
Grupul Gitanjali a lansat distribuitorul automat de lux într-un centru comercial din centrul oraş