Mazda Motor Corporation va prezenta în premieră mondială la Salonul Auto de la Tokio modelul concept Mazda TAKERI, un sedan de clasă medie de generaţie viitoare. A doua premieră pentru piaţa din Japonia va fi noul SUV crossover CX-5, echipat cu o gamă variată de tehnologii inovative SKYACTIV.
Se pare că tema standului Mazda la această ediţie a salonului este "Tehnologia de protecţie a mediului şi împingerea limitelor ale emoţiei mişcării".
Conceptul TAKERI foloseşte noul limbaj de design Mazda, KODO - sufletul mişcării, şi duce la un nou nivel stilul de design al unui model sedan. Sub exteriorul destul de interesant se află tehnologii de referinţă SKYACTIV, cum ar fi primul sistem de frâne regenerative Mazda.
Acesta transformă energia cinetică în electricitate în timpul frânării şi o stochează, folosind-o ulterior pentru a alimenta sistemul electric al automobilului. Astfel se reduce încărcarea motorului şi se economiseşte combustibil.
Acest sistem, în combinaţie cu noul motor diesel SKYACTIV-D, Mazda i-stop şi noul şasiu uşor şi aerodinamic, permite modelului TAKERI să obţină o economie de combustibil foarte bună în condiţii de performanţe dinamice şi confort ridicat.
Noul CX-5 este primul model de serie Mazda care va încorpora limbajul de design KODO - sufletul mişcării, alături de tehnologiile SKYACTIV, ce includ motorizări, transmisii, caroserii şi şasiuri complet noi. Cu forma aerodinamică şi uşoară, cu motorizările diesel şi pe benzină destul de echilibrate, cu sistemul Mazda
i-stop, noul CX-5 pare o variantă interesantă.
În general, modelele Mazda nu prea au avut probleme. Totuşi, la începutul anului, peste 52.000 de Mazda6 au fost rechemate în service, conform National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA din cauza... păianjenilor.
Concret, se pare că în sistemul de ventilaţie a rezervorului de carburant se